Czym są serwery telekomunikacyjne?
- serwery telekomunikacyjne służą do organizacji ruchu telekomunikacyjnego wewnętrznego i zewenętrznego (pełnią funkcje tradycyjnych central telefonicznych IP PBX);
- umożliwiają realizację dodatkowych usług dodanych (nagrywanie rozmów, call center, predictive dialing, IVR itd.);
- dają się łatwo integrować z innymi systemami teleinformatycznymi (np. bazami danych).
Dla kogo są serwery telekomunikacyjne?
- dla wszystkich podmiotów wykorzystujących telefonię w swojej działalności;
- dla podmiotów, które potrzebują zarówno prostych usług telekomunikacyjnych, jak i zaawansowanych, w tym również zintegrowanych z innymi systemami teleinformatycznymi;
- dla podmiotów rozproszonych geograficznie (wiele oddziałów);
- dla podmiotów wymagających wysokiego poziomu dostępności usług i bezpieczeństwa.
Serwery telekomunikacyjne od kilku lat zyskują ogromną popularność na rynku i firmy chętnie zastępują nimi stare centrale telefoniczne. Obok pełnej funkcjonalności centrali IP PBX oferują wiele nowoczesnych i zaawansowanych usług, niedostępnych dotychczas w tradycyjnych centralach. Wykorzystanie serwera IP pozwala na częściową lub całkowitą migrację do znacznie tańszej telefonii VoIP, a cały szereg bogatych możliwości i łatwość zarządzania dodatkowo zachęca do ich wyboru.